Copyright 2017 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Advent első szombatján reggel fél hétkor Fraknóba indultunk, s négy órás utazás után érkeztünk meg. Ott először a várat néztük meg, ahol egy idegenvezető mutatta meg nekünk a látnivalókat: megtudtuk, hogy 1317-ben épült; 1635 és 1660 között Esterházy Miklós teljesen átépíttette, a régi várból csak az öregtorony maradt meg. A belső vár kétemeletes, négyszögű épülettömbjét sokszögű olaszbástyás védőfal övezi. Láttuk a fegyvergyűjteményt, a kápolnát, különböző termeket és több százéves ruhákat, festményeket is. Utána a Rozália kápolnához túráztunk, mely 1695-ben épült  a Rozália-hegység 746 méteres pontján. Az út kissé meredek és csúszós volt, de mindenki kitartóan gyalogolt, és feljutott a hegytetőre. Ott készítettünk néhány képet a kifáradt csoportról. Azután visszasétáltunk a várhoz, ahol már javában tartott a vásár. Lehetett kapni különböző dísztárgyakat és finomságokat is. Mindenki kedvére válogathatott, vásárolhatott, és nem feledkeztünk meg az otthon maradt családtagjainkról sem. Elszaladt az idő és besötétedett. Buszba szálltunk, és még egy pillantást vetettünk a gyönyörűen kivilágított várra. Fáradtan, de szép élményekkel gazdagodva érkeztünk haza 9 órakor.