Copyright 2019 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Iskolánk 8.b osztálya 2019. május 24-25-én pénteken és szombaton kétnapos osztálykiránduláson a Balatonra látogatott.

Az első napi program Siófok volt, ahol a víztornyot tekintettük meg. Az építmény Gergely Jenő és Gut Árpád alkotása a város főterén található. Interaktív élményközpontjában képzeletben bejárhattuk a világ városait és az emeleten tökéletes kilátás nyílt a Balaton túlpartjára, a Somogyi-dombságra és a Hegyhát lankáira valamint a Tihanyi-félszigetre. A város főterén álló templomot dr. Báró Hornig Károly veszprémi püspök, a későbbi bíboros 1904. július 3-án Sarlós Boldogasszony tiszteletére szentelt fel. Siófok után Balatonboglár volt a következő állomás, ahol az átutazó legelőször a Gömbkilátót pillanthatja meg. A szállás elfoglalása után gokartozás, este Balatonlellén pizzázás következett, majd beszélgetéssel, társasozással valamint Balaton parti sétával zártuk az élményekben gazdag napot.
A második napon, Fonyódon tettünk látogatást, melyet a badacsonyi Szt. György – hegynek a felfedezése, bejárása követett. Nevét az egykoron a lábánál állt Szent György-kápolnáról kapta, a heggyel kapcsolatos mondák egy része is összefonódik Szent György és a sárkány legendájával. A csúcson a Kisfaludy-kilátóból a Tapolcai- és a Káli-medence csodálatos panorámájában gyönyörködhettünk. A környék más bazaltsapkás tanúhegyei is jól láthatóak voltak, például a Tóti-hegy, a Csobánc, a Gulács. A hegy természeti szépségei a forró láva gyors kihűlése során keletkeztek, főleg a peremén vált szét sokszögletű oszlopokra. Ezeket az időjárás tovább formálta, és napjainkra alakultak ki a népnyelvben kőzsákoknak, vagy gyapjúzsákoknak is nevezett látványos bazaltalakzatok. A Balaton-felvidék egyik jellegzetes tanúhegye, legszebb képződményei a bazaltoszlopok, melyek orgonasípokhoz hasonlóan sorakoznak egymás mellett. A Balaton és a közeli tanúhegyek felé nyíló csodálatosan szép kilátást fényképeken nehéz megmutatni, mert a fotók nem adják vissza azt az érzést, amelyet a Szent György-hegy tetején álló, és a Balaton-felvidéki tájat magasból csodáló turista érez. A túrázást némi szabadidő, fagyizás követte, majd legnagyobb sajnálatunkra, vonatra szálltunk és haza indultunk. Élményekben gazdag, tartalmas két szép napot töltöttünk együtt, nemcsak tudásunkat bővítettük, hanem az osztályközösséget is erősítettük.