Copyright 2019 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

A bizonyítványosztást követő hétfő reggel izgatott gyerekcsapat gyülekezett iskolánk előtt. Táborozni indultunk az Őrség kicsi falujába, Szőcére. Hat napig élvezhettük a FEJ-KÉZ-LÁB KÉZMŰVES TÁBOR vendégszeretetét.

Érkezés után elfoglaltuk szálláshelyeinket a pajta és a malom épületében. Az elhelyezkedést követően körbejártuk a tábor csodaszép, árnyas kertjét, s szabad játékkal fel is avattuk azt az idei szezonra. A vacsora után izgalmas csapatversenyen vettünk részt, melyben nem a tudásnak, hanem a szerencsének volt fontos szerepe.
Kedden korán ébredt - még a hivatalos ébresztő előtt – az alsósok csapata. A délelőtt folyamán tulipánt nemezeltünk, délután pedig agyagoztunk. Szebbnél-szebb gyertyatartók, tálkák készültek korongozással, illetve kétkezi munkával. Az ajándékba, emlékbe készített tárgyakat festés, kiszárítás után ki is égette nekünk Bea néni a fazekasműhely kemencéjében. A napot jól sikerült számháborúval fejeztük be, melyben mindkét alkalommal a kék csapat győzedelmeskedett.
Szerdán batikolással kezdtünk, majd délután madárismereti foglalkozás, valamint agyagmadárka festése következett. Ki-ki kedvének és tetszésének megfelelően választhatott négyféle cinegefaj (szén-, kék-, fenyves-, barátcinege) megfestése közül.
Másnap látogatást tettünk az Őrségi Nemzeti Park természetvédelmi területén, a szőcei tőzegmohás lápréten. A Lápok Házában interaktív kiállítás keretében megismerkedtünk a lápok titokzatos világával. Végighaladva a tanösvényen közelről is megfigyelhettük a gyógyszeripar alapanyagának számító rovaremésztő kereklevelű harmatfüvet. Délután sem unatkoztunk. Hajókészítő versenyen mérték össze kreativitásukat a táborlakók. Az elkészült remekműveket vízre is bocsájtottuk a tábor patakjában. Több selejtezőt követően a végső győztes egy elsős kisfiú hajója lett. A tanítói csapat vízi járműve sem szégyenkezhetett, a 8-as számú hajó az élbolyban végzett. Az estét pajta mozizással zártuk.
Az utolsó előtti napon a makramézásé volt a főszerep. Karkötőt készítettünk csomózásos technikával, gyöngyös díszítéssel. Kora délután KI MIT TUD-ot rendeztünk, melyre lázas készülődés folyt egész ittlétünk alatt. A tábori programokat fergeteges MESE EST zárta.
Szombat reggel az összekészülés után buszra szálltunk, s fájó szívvel, de a viszontlátás örömével hazaindultunk Érdre.
Köszönjük e remek hetet Bea néninek a sok jó programért és Józsi bácsinak a finom ételekért.
Köszönjük Hajni néninek, Kriszti néninek, Misa bácsinak, hogy lehetővé tették számunkra ezt a felejthetetlen hetet.