Copyright 2021 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Mátrafüred-Sástó - alsós nyári tábor 2021.

2021. június 28-án reggel 9 órakor elindultunk autóbusszal a Mátrába. 50 gyerek és 5 pedagógus izgatottan várta, milyen eseményekben lesz részünk azon a héten. Velünk volt Gaálné Juhász Anikó néni, Harkai Eszter néni, Sebestyén-Országh Lilla néni, Csonkáné Kiss Mónika néni és Pozsonyi Marika néni.

Amikor megérkeztünk a táborba, elfoglaltuk a házakat, berendezkedtünk majd megebédeltünk.

A szobák ajtajára készült egy plakát, amelyet a szoba lakói díszítettek és felírták, kik laknak abban a szobában. Délután bejártuk Sástó csodálatos kis szigeteit, megnéztük a tavon úszkáló kacsákat, majd felmentünk az 53 méter magas kilátóba, amelyről gyönyörű kilátás tárult elénk! Vacsoráig szabad program volt, majd vacsora után éjszakai túrára indultunk az erdőbe a Rákóczi-forráshoz. Megtöltöttük a kulacsainkat a kristálytiszta, hűvös forrásvízzel a következő napi túrára.

Másnap reggel zenés tornával kezdtük a napot, majd libegővel felmentünk az Adrenalin parkba. Boboztunk, átsétáltunk a függőhídon, majd a híd alatt lévő tavacskán ráleltünk egy hatalmas hajóra, amelyen vízipisztolyoztunk. A víz felületén mozgó bójákra is át lehetett ugrálni, majd a kis szigeten keresztül visszatérni a partra. Aztán négyesével ráálltunk egy kis kompra, amelyet kötéllel át tudtunk húzni a tó másik partjára. Nagyon élvezték a gyerekek! Délután a honfoglaláskori magyarság életéről, fegyverzetéről hallottunk előadást Anti bácsitól, majd íjászat következett. Éjszaka csillagászok érkeztek a táborba, és meséltek a bolygókról, csillagképekről, amelyeket távcsővel meg is nézhettünk. Éjfél is volt már, amikor véget ért a vizsgálódás! Fáradtan, de különleges élményekkel gazdagodva tértünk pihenőre.

A harmadik napon a torna és a reggeli után szobarendet ellenőriztünk és értékeltünk, majd várkereső túrára indultunk az erdőbe Mátrafüred felé. Útközben ellátogattunk egy fagyizóba, hogy kicsit felfrissüljünk. Délután kézműves foglalkozást tartott nekünk Anti bácsi, bőrből karkötőt készítettünk hármas fonással. Vacsora után kimentünk a focipályára és közösen eltáncoltuk a népszerű Jerusalema-t. Esténként zenés imát tartottunk, énekeltünk, imádkoztunk, és hálát adtunk azért a sok jóért, amelyek eddig történtek velünk.

A negyedik napon délelőtt Sástóról Mátrafüredre túráztunk az erdőn keresztül, majd elsétáltunk a vasútállomásra, és kis erdei, nyitott kocsikkal elvonatoztunk Gyöngyösre a Mátra Múzeumba. Ott a vezetőnk sok érdekes dolgot mesélt az állatokról. Visszafelé is vonattal utaztunk, majd hazagyalogoltunk a táborba. Ebéd után- mint minden nap-, csendes pihenőt tartottunk. Most különösen jól esett egy kicsit lepihenni a hosszú túra után.  Délután Jankó betyár látogatott hozzánk, aki a mátrai betyárok életével, használati tárgyaival, öltözetével, fegyvereivel ismertetett meg minket. Megmutatta azt is, hogy, mitől pattog az ostor. Magyar népi játékokat is tanított a gyerekeknek, pl. magyar kötélhúzás, nyúlfogás bottal, kincsekkel teli zsákcipelés… , amelyet mindenki kipróbálhatott. Minden játék kezdetét ostorpattogatással jelezte Jankó betyár! Nagy lelkesedéssel vettek részt a gyerekek a játékokban! Teljes erőből szurkoltak egymásnak! Nagyon tetszett nekik! Vacsora után esti ima következett, amelyen új dalokat is tanultunk. Fürdés után, fél 10-kor volt a villanyoltás.

Ötödik napon délelőtt esett az eső, így a madarászat elmaradt. Helyette rajzos foglalkozás volt, amelyen mindenki lerajzolhatta vagy montázsban kifejezhette, milyen élményekkel gazdagodott a tábor ideje alatt.  Ezután elmentünk fagyizni, majd elsétáltunk a kis szigetekre, és még egyszer meglestük a kacsákat etetés idején. Délután Jankó bácsival az írás történetéről hallhattunk, majd a székely-magyar rovásírás jeleit tanultuk meg.  Az esti ima után elmentünk rőzsét gyűjteni a tábortűzhöz. Előző napokon a csendespihenő alatt már azon gondolkodhattak a gyerekek, milyen kis műsorral lépnek fel. A tábortüzet este 8 órakor gyújtottuk meg. A fellépők produkcióit értékeltük, pontoztuk, és a műsor végén ajándékokat kaptak. Összesítettük a szobarendet is, és a legrendesebb szobák lakói választhattak maguknak ajándékot vagy édességet. Közös énekléssel zártuk az utolsó estét. Rendkívül jó hangulatban telt el ez a nap is!

Július 3-án, szombaton, reggeli után indultunk haza rengeteg élménnyel, ismeretekkel, tapasztalatokkal gazdagodva! Remek hét volt!