Copyright 2019 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

IMG 20190710 150946 HDR

Július 7-én, vasárnap kora reggel indult útnak a 25 felső tagozatos diákból álló lelkes táborozó csoport Judit nénivel és Orsi nénivel.

A hosszú, közel nyolc órás út során háromszor tartottunk pihenőt. A Karintia tartományban található kisvárosba, Obervellach-ba délután négy órára érkeztünk meg. A szobák elfoglalását követően még aznap felkerestük a közelben található kedvelt kirándulóhelyet, a Groppenstein-szurdokot, ahol egy hegyi patak mentén sétálva gyönyörű vízeséseket láttunk.
Az Ausztriában töltött napok délelőttjein, hétfőtől csütörtökig a diákok három fős csoportokban ún. Stadtrally-n vettek részt. Minden reggel különböző kérdéseket kaptak helyi nevezetességekkel, szokásokkal, ételekkel kapcsolatban. Ezekre a kérdésekre kellett az ottani lakosoktól, járókelőktől vagy bolti eladóktól válaszokat kapniuk és azokat feljegyezniük. Akadt olyan feladat is, amikor egy konkrét személyről, egy épületről kellett érdeklődni, illetve egy megszólított személlyel interjút készíteni. Az utcai feladatok után a szállást adó Hotel földszinti termeiben folytatódott a nyelvgyakorlás. Ebben az évben egy fiatal helybéli osztrák tanár úr tartott a gyerekeknek játékos, kommunikatív tanórákat. Minden nap a délelőtti nyelvgyakorlás után, 12 órakor indultunk el, hogy felkeressük Karintia tartomány szebbnél szebb látnivalóit.
Hétfőn a közel 2000 méter magasan fekvő duzzasztógáthoz, Maltatal-ba utaztunk. Maga a gát egy 200 méter magas, 600 méter hosszú betonból készült óriási építmény, amelyen sétálni lehet. Egyik oldalán egy hatalmas mesterséges tavat, a másik oldalán a mélységet, völgyet és kisebb-nagyobb patakokat láttunk. A bátrabbak a gáthoz hozzáépített, a völgy fölé benyúló kis hídra is rámerészkedtek. Ezt követően Gmünd városába, a Porsche Múzeumba mentünk, ahol a híres autómárkának nemcsak a sportautóit, hanem többek között vadász- és rendőrautóit is testközelből láthattuk.
Kedd délutánra szintén két programot terveztünk. Először Landskron várához látogattunk el. A vár tövében egy nagy elkerített területen közel 150 makákó majom él szabadon. Csoportosan, állatgondozó kíséretében mentünk be erre a területre, és egészen közelről láttuk és figyeltük meg őket. A gondozó révén megismerkedhettünk a majmok életmódjával, viselkedésével. A másik program ezen a napon egy bányalátogatás volt, Bad Bleiberg-ben. A különböző kőzetek, ásványkincsek kialakulásáról, a föld alatti nehéz munkáról hallgattunk előadást, ami tartalmilag és nyelvi szempontból sem volt mindig könnyen érthető. De a gyerekeket kárpótolta a 68 méter hosszú csúszda, amin keresztül a látogatás elején a bányába jutottunk, valamint a kisvasút, ami a végén a felszín közelébe hozta vissza a csoportot.
Szerdán volt a héten a legenyhébb és legnaposabb idő, ezért erre a napra szerveztük a magas hegyi kirándulást, a Mölltaler Gletscher-be. A tengerszint feletti 2800 méterig a hegy belsejében közlekedő vasúton utaztunk. A gleccserhez, 3100 (!) méter magasságig pedig kabinos sífelvonóba szállva jutottunk el. Kevés felhő, napsütés és nagyon erős szél fogadott minket, mindössze +6 fok, de sokkal kevesebbnek éreztünk. Nehéz szavakkal leírni, amit odafentről láttunk. Mindenütt hóborította hegycsúcsok, gyönyörű zöld hegyoldalak, hegyi patakok, kisebb nagyobb tavak. Mellettünk egy jégtáblákkal borított gleccsertó és havas sípályák voltak. Sőt alpesi virágok is. Ezekről megtudtuk, hogy nyár közepén, 2-3 hétig nyílnak, mert ezen a területen csak júliusban van fagymentes időszak. Ezután még egy különlegesen szép kirándulóhelyre mentünk, a Ragga-szurdokba, ahol egy gyors folyású hegyi patak mentén, sziklákra erősített falétrákon, fakorlátba kapaszkodva mentünk egyre magasabbra, a gyors sodrású vizet és vízeséseket megcsodálva.
Csütörtök délután a síközpont Bad Kleinkirchheim közelében kirándultunk. Először egy nagyon érdekes ásványkiállítást néztünk meg. Részben az Alpokból, részben a világ számos távoli tájáról származó kristályokat, fél drága- ás drágaköveket néztük meg. Ezt követően sífelvonóval mentünk fel a Turracher Höhe-re (2000 m). Itt gyerekeknek és fiataloknak kialakított állomásokon ügyességi feladatokat lehetett teljesíteni. Ez után következett a mindenki által nagyon várt bobozás, aminek érdekessége, hogy 1,6 km (!) a pálya hossza, tele kanyarra, meredek és kevésbé meredek lejtővel. Egyszóval nagy élmény mindenkinek, aki szereti ezt a fajta izgalmas kikapcsolódást.
Aznap, vagyis utolsó este a vacsora után került sor a héten csoportokban elkészített feladatlapok kiértékelésére és az egyes csoportok által elkészített történetek, interjúk előadására.
Pénteken a hazafelé tartó utat is szerettük volna tartalmassá tenni, ezért még egy rövid várlátogatást terveztünk. Az autópálya közelében fekvő Griffen várába sétáltunk fel. Az utat emlékezetessé tette, hogy még Ausztriában buszunk bal első kereke defektet kapott. Az ottani autópálya felügyelet munkatársai rövid időn, alig egy órán belül segítettek a sérült gumit újra kicserélni.
Rendkívül sokszínű, tartalmas hat napot töltöttünk együtt, számos gyönyörű helyen jártunk, jókat beszélgettünk és mindannyian sok-sok élménnyel gazdagodtunk.