Copyright 2019 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

IMG 20190906 174959

Szeptember 6-án, pénteken délben indultunk el az iskolától Siófokra, a gólyatáborba.

A vonatút kellemesen telt, mindenki kíváncsi volt a szállásra és a programokra. A siófoki vonatállomástól húsz percre helyezkedett el a szállásunk, egy kollégiumi épület, a Dominó ház. Egy éjszakára tökéletes volt, négyes-hatos szobákba helyeztek el minket, minden szobához tartozott fürdőszoba és kishűtő. A csomagjaink kipakolása után kaptunk néhány szabad órát, mialatt elmentünk a közeli kisboltba, sportoltunk, a parton sétálgattunk. A bátrabbak bementek, és labdáztak a Balaton vizében, a hűvös időjárás ellenére.
Miután mindenki megszárítkozott, felöltözött, gyalog elmentünk az első programra ami hajókázást jelentett. A modell egy kalózhajó stílusát vette fel, fekete koponyás zászlóval, hatalmas árbócokkal. A kapitány megengedte néhányunknak, hogy vezethessük a hajót. Visszafelé menet fagyiztunk egy jót a szép sétálóutcában. Vacsora után következett a gólyatábor fénypontja, az esti játék. A tanárok magunkra hagytak minket a tizedikessekkel, akik nagyon vicces játékokat találtak ki erre az alkalomra. Jobban megismertük egymást, a szervezőket is, rengeteget nevettünk. Még a fáradtság sem gátolt minket abban, hogy kiszórakozzuk magunkat. Akik időközben elálmosodtak, megcélozták a kávéautomatát és leöntöttek a torkukon 3-4 cappucino-t.
Éjfélkor ért véget a móka, mindenki felhúzta a pizsamát vagy kártyázott lent csendben az ebédlőben. Háromkor újabb játék volt, mindenkit kihúztak az ágyból és elhitették, hogy reggel van. Ez is egy kisebb „gólyaszívatás” volt.
Szombat reggelre városnézést terveztünk, tehát esőkabátokkal felszerelkezve elmentünk a helyi templomba, ott pedig részt vettünk egy misén. Nem messze volt a Siófoki Víztorony, felmentünk a tetejébe. Megcsodáltuk a kilátást, vagy éppen a kávézóban adtuk le a rendeléseinket mindenfajta finom sütiről, italról. Csábító volt a sok koktél, de mi azért a forrócsoki mellett maradtunk. ;)
Délután záróprogramként gokartozás volt, ahol mindenki kiélhette a száguldás iránti elfojtott vágyait. Páran tövig nyomták a gázpedált, aminek következménye a sok driftelés lett. A felügyelő férfi türelmesen szólt rá a vadabb sofőrökre. Garantáltan a gokart volt mindenki kedvence a tábor alatt.
Fél hétre érkeztünk meg Érd alsó vonatállomásra, kimerülten, de boldogan és épségben. A gólyatábor igazán jó élmény, senkinek sem kéne kihagyni. Mindenki megérdemli, hogy jobban összeismerkedjen a társaival!

+néhány személyes tapasztalat:

Petra: ”A tizedikesek rendesen  megcsinálták a programokat, jó volt a szervezés.”

Emese: ”Tetszett a gokart, nagyon jól éreztem magam.”