Copyright 2021 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

SAM 3723

Mariazelli zarándoklat

Szerdán, reggel 6-kor indultunk el Mariazell felé. Útközben megálltunk Heiligenkreutzban, Lilienfelden és Annabergben. Körülbelül fél háromkor megérkeztünk, lepakoltuk a csomagjainkat a Korda zarándokházban és elmentünk a Bazilikába misére, amit Ferenc atya tartott. Igazgató néni elmesélte nekünk a Bazilika történetét: egy szép nap egy bencés szerzetest - Magnuszt - az elöljárója azzal a feladattal bízta meg, hogy az erdőkben élő emberek lelki gondozását lássa el. Ő egy hársfából faragott Mária-szobrot vitt magával az útra, ám egyszer csak egy hatalmas kőtömb állta útját. Ekkor a barát a Szűzanyához fohászkodott. Pár pillanat múlva a tömb kettéhasadt. Ideépített a szerzetes egy kis cellát a szobor köré (ebből ered a városka neve). A kis cellából később kápolna lett a kápolna helyére pedig egyre nagyobb templomok épültek. Persze ezzel a szobrot is egyre nagyobb tisztelet övezte és mára Mariazell a világ egyik leghíresebb Mária kegyhelye. A mise után vacsorázni mentünk utána pedig keresztutat és májusi litániát énekeltünk. Ezek után szabadprogram volt. A takarodó 9-kor volt és körülbelül negyed tizenegykor már a legvirgoncabb gyerekek is elaludtak.

Másnap 8-ra mentünk német nyelvű misére, utána pedig kirándultunk a Bürgeralpe-ra és a játszottunk a Holzknechtland kalandparkban. Miután lejöttünk a hegyről elmentünk ebédelni és aztán meglátogattuk a Lunzer See-t. Először csónakkal, majd gyalog jártuk körbe a tavat. Utána vacsorázni mentünk és este szabadprogram volt 9-ig.

Pénteken reggel ismét szentmisével kezdtük a napot. Mise után körbejárhattuk a Bazilikát, aztán háromnegyedórás szabadprogram volt, majd gyertyát gyújtottunk halottainkért és a Keresztes Nővérekért, majd összeszedtük a táskáinkat és 11-kor elindultunk hazafelé. Útközben megnéztünk a Erlaufsee-t és a közeli vízesést. Maria Schutzban elénekeltük a májusi litániát majd óriásfánkot ettünk. Este fél 8-kor pedig megérkeztünk az iskola elé.

Jó hangulatban, vidáman telt a zarándoklatunk.