Copyright 2017 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Augusztus 22-től három napon keresztül gyalogolt tantestületünk egy része a híres Via Sacra-n.

Célunk Mariazell volt. A „Szent út” teljes hosszában a közlekedési útvonalaktól távol halad. A vándorlás egyben utazást is jelent csodás tájakon, hegyeken, völgyeken keresztül. A mindennapi életből kiszakadva óriási élmény úton lenni, a természetből új erőt meríteni az előttünk álló feladatokhoz. Kis csapatunk Heiligenkreuzból indult, és Klein- Mariazell érintésével Kaumbergig tartott. Az első nap végén a település Szent Mihályról nevezett templomában szentmisével adtunk hálát a mögöttünk álló szakaszért. A helyi pékmester nagyszerű kenyérkompozícióval köszöntött minket a reggelinél. Következő etapunkat Araburg várának meghódításával kezdtük. A pompás kilátás, mely a környékre nyílt, kárpótolta a feljutás nehézségeit. Csodás legelőkön jutottunk el a következő célig. Délután betértünk a nyolcszáz évvel ezelőtt alapított lilienfeldi apátságba, Ausztria legnagyobb középkori kolostorlétesítményébe. Erőnket a harmadik napi gyaloglásra tartogattuk, így autókkal utaztunk tovább Annabergbe. A szépséges Szent Anna-templomban megtartott szentmisével fejeztük be a napot. Utunk legnehezebb részéhez érkeztünk, amikor Türnitzbe visszaautózva kezdtük meg utolsó túránkat Mariazellbe. Elbűvölő erdei tájakon, valamint a hidakkal és ösvényekkel kiépített természeti kincsen, a Falkenschlucht- on haladtunk a kegyhely felé. Ferenc atya vezette a zarándoklatunkat. Kitartó és elszánt menetelésébe nem csak néhány csapattag, hanem még a lábbelije is belefáradt. Ám minden nehézséget elfeledtetett az az élmény, hogy sikerült begyalogolni a kegyhely templomába. Zarándokaink személyesen köszöntötték a Szűzanyát. Ezen a délutánon egészült ki testületünk az otthonról érkezőkkel. Másnap közös hálaadással fejeztük be testi- lelki feltöltődésünket. Köszönjük, hogy együtt lehettünk, egymás és Isten közelségét a természet szépségein keresztül is megtapasztalhattuk.